יום ראשון, 4 באפריל 2010

בתקשורת B.A.


המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן נפתחה בתשס"ט.
הלימודים מקנים לבוגרים תואר B.A בתקשורת* הכולל:
תשתית אקדמית ברמה גבוהה המאפשרת לימודי המשך לתארים מתקדמים במוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל.
הכשרה מקצועית מקיפה והתנסות מעשית המאפשרת השתלבות בארגוני תקשורת ברמה ארצית וברמה מקומית/מגזרי/קהילתית.
במהלך הלימודים בוחרים הסטודנטים באחד משלושה תחומי התמקדות:
פרסום (כולל דוברות ויחסי ציבור) עם העשרה מתחום מדעי ההתנהגות
עיתונאות ( יצירה, הפקה והפצה של תכנים חדשותיים ואקטואליים במדיה שונים) עם העשרה מתחום מדעי המדינה
טלוויזיה וקולנוע (יצירה- תסריטאיות, צילום, בימוי ועריכה- והפקה)עם העשרה מתחום מדעי הרוח
המחלקה לתקשורת בכנרת נבדלת מחוגים אחרים באוניברסיטאות ובמכללות בדברים הבאים:


א. המיקוד בתכנים חברתיים

תכנית הלימודים מתמקדת בהקניית מודעות ערכית להיבטים אוניברסאליים של זכויות האדם והיבטים חברתיים של שוויון הזדמנויות וצדק חברתי. זאת באמצעות טיפוח העיון והדיון בזיקה שבין תקשורת לקידום עניינים אלה. הבוגרים יהיו עיתונאים, פרסומאים או מפיקים/יוצרי טלוויזיה וקולנוע דוקומנטארי בעלי מודעות לערכי אנוש, תודעה חברתית וידע לגייס את משאבי התקשורת להשגת מטרות בתחומים אלה. המגמה החברתית של המחלקה באה לידי ביטוי בתכני הלימוד, בנושאי העבודות הנדרשות ובפרויקטים המעשיים. בנוסף, בכל שנה מארגנת המחלקה אירועים שמטרתם לעורר מודעות ציבורית לנושא בעל משמעות חברתית. במסגרת זו, ארגנה המחלקה ביוני 2009 כנס בנושא תקשורת ירוקה המצוי והרצוי שנועד להבהיר את הקשר בין בעיות סביבה ופערים כלכליים בחברה הישראלית, לברר חסמים בכיסוי התקשורתי של בעיות איכות הסביבה ברמה ארצית ואזורית ולברר דרכים להעצמתו.


ב. שיתופי פעולה עם ארגונים בתעשיית התקשורת.

המחלקה יצרה שיתופי פעולה עם ארגונים בתעשיית התקשורת שיש להם מחויבות חברתית. ביניהם:
"רדיו קול רגע" הפועל עם הפנים לקהילה וערוץ הילדים "הופ" שמשדר תוכניות עם ערכים חינוכיים וחברתיים. בנוסף להרצאות וסדנאות שמתקיימות בשיתוף עם ארגונים אלה, הם מאפשרים לסטודנטים הלומדים במחלקה לקיים אצלם את פרויקט ההתנסות המעשית.
חזון המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת הוא להיות מחלקה איכותית מובילה, שמכשירה את בוגריה להיות אנשי מקצוע מהשורה הראשונה עם מודעות ערכית להיבטים אוניברסאליים של זכויות אדם, צדק חברתי, שוויון הזדמנויות ונושאים של איכות הסביבה וקיימות (Sustainability) על בסיס הערכים שערש הולדתם בישראל הוא אזור הכנרת ועמק הירדן , בו ממוקמת המכללה, בוגרי המכללה יהיו בעלי יכולת לגייס את משאבי התקשורת להשגת מטרות בתחומים אלה ויקבלו הכשרה מיוחדת ליצירה ולהפקה בתקשורת, המכוונת למעורבות בפרויקטים חברתיים ולהעצמה של קבוצות המודרות מהמרחב הציבורי. אנו שואפים להקנות לבוגרי המחלקה ידע עיוני שיאפשר להם ללמוד לתארים מתקדמים וידע מעשי שיאפשר להם להשתלב במרכז העשייה התקשורתית ולתרום לקשר שבין סדר היום הציבורי הכלל ארצי והמקומי. לבוגרים יוקנו יכולות אינטלקטואליות לרכישת ידע, הבנה וביקורת בתחומי התקשורת וכן מיומנויות מעשיות שתאפשרנה להם להשתלב בעבודה בכל מערכות התקשורת הקיימות והעתידות לקום בישראל.
הלימודים במחלקה לתקשורת מתנהלים בקבוצות לימוד קטנות, עם יחס אישי לכל סטודנט והתייחסות הדדית מכבדת בין המרצים לסטודנטים. אנו מאמינים שהאווירה המיוחדת הנוצרת בעקבות תנאים אלה, מסייעת למיצוי הפוטנציאל של הסטודנטים ומאפשרת להם להגיע להישגים טובים.
הצלחת הסטודנטים היא הצלחתנו במימוש החזון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה