יום רביעי, 24 במרץ 2010

לימודי הנדסת חשמל והנדסת אלקטרוניקה


תואר ראשון "בוגר במדעים" בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה

B.Sc in Electrical & Electronic Engineering

ד"ר מיכאל ורנר, ראש המסלול
פיתוח וייצור של רכיבים אלקטרוניים ושל מערכות אלקטרוניות מתקדמות הם הבסיס עליו צמחה תעשיית הטכנולוגיה עילית בישראל. שילוב של ידע ומחקר בטחוני וכוח אדם איכותי ויזמי, יצרו תעשייה מפוארת הזקוקה לעתודות נוספות של מהנדסים כדי להמשיך להתקיים ולהתפתח.

תחום האלקטרוניקה המודרנית פרץ קדימה בעקבות הכנסת תהליכי מזעור של התקני מצב מוצק, כגון טרנזיסטורים, לייזרים וגלאים. המזעור והאינטגרציה חוללו את המהפכה הדיגיטלית שאפשרה למחשוב ולתקשורת להשתלב יחד, לחדור לכל תחומי החיים, לשנות את פני החברה והכלכלה עם תחילת המאה ה –21.
השינויים הטכנולוגיים הם מהירים והיישומים החדשים הצפויים להתווסף בקצב מהיר מחייבים הכשרת מהנדסים שהשכלתם מבוססת על יסודות מדעיים עמוקים ועל כישורי למידה מתמדת במהלך עבודתם. מטרת מסלול לימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה היא להקנות עקרונות יסוד ודרכי חשיבה אשר יאפשרו התמודדות עם בעיות בתחומי ההתקנים, המחשוב, התקשורת ועיבוד האותות.מסלולי לימודי הנדסת אלקטרוניקה מיועדים לתת לבוגרים בסיס יציב במדעי היסוד. עקרונות ודרכי חשיבה יודגשו במקצועות היסוד ההנדסיים, והתמחות מעשית תתבצע במסגרת פרויקטים בשיתוף עם התעשייה. לימודי כלכלה והיזמות ישלימו את המקצועות ההנדסיים.בסמסטרים המתקדמים יותר של המסלול יושם דגש חזק על קשר לתעשייה, באמצעות פרויקטים שיבוצעו בהנחיה של מומחים מהתעשייה, ובסביבת עבודה תעשייתית (כלים, מכשירים,אנשים) במידת האפשר. המטרה היא למצוא שילוב בין העולם התעשייתי והמסלול הלימודי של הסטודנטים, לתועלת שני הצדדים.בוגרי המסלול מיועדים להשתלב בתעשיית ההיי –טק העתידית בתפקידי פיתוח, אפיון, יצור ובקרה.בסמסטרים המתקדמים יבחר הסטודנט בין שני מקצועות התמחות אשר להם חשיבות רבה לתעשיית ההי – טק המתפתחת בישראל: הראשון הוא "התקנים ומחשוב", השני "תקשורת ועיבוד אותות". כיום נפתחה רק "המגמה להתקנים ומחשוב". בהמשך תיפתח "המגמה לתקשורת ועיבוד אותות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה